Produktbeskrivning
AppleCare för företag börjar med en AppleCare Account Manager - din personliga kontakt med AppleCare. Din AppleCare Account Manager hjälper dig att granska din IT-infrastruktur, spåra problem som du kan ha och tillhandahålla månatliga aktivitetsrapporter för både supportsamtal och reparationer. Med kontinuerligt stöd från din AppleCare Account Manager kommer du och ditt team att få ut mesta möjliga av AppleCare för Enterprise.
Eftersom Apple tillverkar hårdvaran, operativsystemet och många program för varje Apple-produkt ger AppleCare för företag integrerad support och service som du inte kan få någon annanstans. Du får support på IT-avdelningsnivå via telefon eller e-post för all hård- och mjukvara från Apple. De ger support för komplexa driftsättnings- och integrationsscenarier, inklusive MDM och Active Directory. Och om du behöver hjälp med IBM MobileFirst för iOS-appar hjälper vi dig att felsöka din lösning och samarbetar med IBM för att lösa problemet. AppleCare för företag ger support på IT-avdelningsnivå för sex tekniska kontakter som du utser. Supporten är tillgänglig dygnet runt med en timmes svarstid för högprioriterade problem, t.ex. när en produktionstjänst ligger nere. Du kan också utöka antalet tekniska kontakter mot en extra avgift.
AppleCare för företag kan hjälpa till att minska belastningen på din interna helpdesk genom att ge teknisk support till dina anställda via telefon, dygnet runt. Apple tillhandahåller teknisk support för Apples maskinvara och operativsystem, Apple-appar som Keynote, Pages och Numbers samt personliga konton och inställningar.
Egenskaper
Din AppleCare Account ManagerAppleCare för företag börjar med en AppleCare Account Manager - din personliga kontakt med AppleCare. Din AppleCare Account Manager hjälper dig att granska din IT-infrastruktur, spåra problem som du kan ha och tillhandahålla månatliga aktivitetsrapporter för både supportsamtal och reparationer. Med kontinuerligt stöd från din AppleCare Account Manager kommer du och ditt team att få ut mesta möjliga av AppleCare för Enterprise.
IT-avdelning - täckningsnivåEftersom Apple tillverkar hårdvaran, operativsystemet och många program för varje Apple-produkt ger AppleCare för företag integrerad support och service som du inte kan få någon annanstans. Du får support på IT-avdelningsnivå via telefon eller e-post för all hård- och mjukvara från Apple. De ger support för komplexa driftsättnings- och integrationsscenarier, inklusive MDM och Active Directory. Och om du behöver hjälp med IBM MobileFirst för iOS-appar hjälper vi dig att felsöka din lösning och samarbetar med IBM för att lösa problemet. AppleCare för företag ger support på IT-avdelningsnivå för sex tekniska kontakter som du utser. Supporten är tillgänglig dygnet runt med en timmes svarstid för högprioriterade problem, t.ex. när en produktionstjänst ligger nere. Du kan också utöka antalet tekniska kontakter mot en extra avgift.
Hjälp för din helpdeskAppleCare för företag kan bidra till att minska belastningen på din interna helpdesk genom att ge teknisk support till dina anställda via telefon, dygnet runt. Apple tillhandahåller teknisk support för Apples maskinvara och operativsystem, Apple-appar som Keynote, Pages och Numbers samt personliga konton och inställningar.
Service på plats för hårdvaraDu kan välja att få service på plats i två eller tre år från det datum då du köpte din maskinvara. Om du får problem med maskinvaran under den tiden hjälper AppleCare för företag dig att snabbt komma igång igen. IBM:s Global technology services, som är en Apple Authorized Service Provider över hela världen, tillhandahåller service på plats inom nästa arbetsdag.
Ytterligare reparation eller byte av enhetFörutom hårdvarutäckning på plats kan du reparera upp till 2 procent av dina täckta Mac-datorer, eller upp till 5 procent av dina täckta iPad- eller iPhone-enheter, oavsett anledning. Så om en anställd råkar skada en enhet kan AppleCare för Enterprise täcka det också. I de flesta fall kan Apple reparera eller byta ut enheten inom en arbetsdag.
Teknisk specifikation
Allmänt
Inkluderad service | Material och tillverkning |
Plats | På platsen |
Full kontraktsperiod | 4 år (från ursprungligt inköpsdatum av utrustningen) |
Svarstid | Nästa arbetsdag |
Typ av prissättning | Volym, Tier 3 |
Specifikationer
Service och support | Utökat serviceavtal - material och tillverkning - 4 år - på platsen - svarstid: NBD Tekniskt stöd - e-postrådgivning - 4 år - svarstid: 1 h - tillgänglighet: 24 timmar om dygnet / måndag - söndag Tekniskt stöd - telefonrådgivning - 4 år - svarstid: 1 h - tillgänglighet: 24 timmar om dygnet / måndag - söndag Tekniskt stöd - assistans - 4 år |
Kompatibilitetsinformation
Designat för | Apple MacBook Pro (16.2 tum) |