Frågor & Svar

Beställning & Leverans

Hur kan jag se om en vara finns på lager?
När du klickar på en produkt och kommer till produktsidan ser du aktellt lagersaldo. Lagersaldot uppdateras flera ggr per dag för att visa så korrekt saldo som möjligt men för populära produkter som snabbt säljs slut eller produkter med bara ett fåtal kvar på lager kan det hända att saldot inte hunnit uppdaterats fullständigt. Finns inte produkten på lager visar vi när vi förväntas få in den om vi har fått ett preliminärt datum från vår leverantör.

Kan man hämta en beställning hos er?
Alla beställningar skickas från centrala lager för att vi skall kunna hålla så låga priser som möjligt varför det ej är möjligt att hämta annat än specialbeställda produkter hos oss som t.ex. av oss monterade datorer och liknande.

Hur lång är leveranstiden?
Beställer du före klockan 14.00 skickas normalt din bestälning samma dag. Leveranstiden är ca 1-3 vardagar beroende på var i Sverige du bor och vilket fraktsätt du väljer.

Hur mycket kostar frakten?
Fraktkostnaden beror på flera olika faktorer, bl.a. vikten. Du ser alltid hur stor fraktkostaden blir för just din beställning i kassan innan du slutför köpet.

Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?
För outlösta försändelser tvingas vi ta ut en hanteringsavgift per paket, du kan läsa mer om detta här.

Betalsätt

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi samarbetar med Svea Bank för att kunna erbjuda dig som kund ett så brett val av betalsätt som möjligt vilket i dagsläget innebär att du kan betala med kort, faktura, delbetalning, bankdirektbetalning eller Swish. Du väljer i kassan vilket betalsätt du önskar använda.

Kostar det något att betala med faktura eller delbetalning?
För faktura tillkommer ej någon avgift men för delbetalning tillkommer oftast en startavgift samt en administrationsavgift per månad beroende på hur du vill dela upp din betalning. Du väljer alternativ när du gör din ansökan i kassan och ser då ockå vad månadskostnaden samt totalkostnaden blir för samtliga alternativ.

Garanti & Ångrat köp

Min produkt har gått sönder och jag har garantitid kvar, hur gör jag?
För att lämna in en produkt på garantireparation gör du en returansökan. Läs mer om hur du går till väga här.

Min leverans var skadad när jag hämtade ut den, hur gör jag?
Om din leverans skadats under frakten är det viktigt att du anmäler detta skyndsamt och sparar ytterembalaget för att vi skall kunna reklamera detta till aktuell speditör. Läs mer om hur du går till väga här.

Jag vill reklamera min produkt, hur gör jag?
Om du handlat som privatkonsument har du 3 års reklamationsrätt mot ursprungsfel. Läs mer om hur du går till väga här.

Jag vill utnyttja min ångerrätt som privatperson, hur gör jag?
Som privatkonsument har du alltid 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är i väsentligt oförändrat skick. Returfrakten till oss betalas av dig som kund. Läs mer om hur du går till väga här.